A Ford új plug-in hibrid (PHEV) hajtású Transit Custom áruszállítóját arra tervezték, hogy a városon belüli útszakaszok nagy részén tisztán elektromos hajtással haladjon. Az autó dinamikus bemutatója az angliai Millbrookban rendezett Cenex Alacsony Széndioxid-kibocsátású Járművek 2017 nevű rendezvényen lesz.
Az új modell 2017 végén tűnik fel először a közutakon, amikor a Ford 20 darab PHEV-hajtású Transitot ad át flottaüzemeltetők számára egy 12 hónapos londoni kísérlethez. A projekt azt vizsgálja majd, milyen mértékben járulhatnak hozzá az alacsony károsanyag-kibocsátású, plug-in hibrid hajtású elektromos járművek a levegőminőség javításához, miközben fokozzák az áruszállítás hatékonyságát a nagyvárosi forgalomban.
A várhatóan 2019-ben gyártásba kerülő Transit Custom PHEV fejlett hibrid rendszere több mint 50 kilométeren át képes kizárólag az elektromotor erejével mozgatni az autót; az elektromos hajtásláncot a Ford EcoBoost motor egészíti ki.
A Transit Custom PHEV hajtáslánca soros hibrid rendszerű, ami azt jelenti, hogy a kerekeket nem a belsőégésű motor, hanem az elektromotor hajtja.
A kompakt méretű, folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátorcsomag a rakodótér padlója alatt található, és a raktér mérete ugyanakkora, mint a normál hajtású Transit Custom modellé.
„A PHEV-hajtású Transitok megjelenése a közutakon fontos mérföldkő, és már nagyon várjuk, hogy a Transport for London vállalattal és más flottaüzemeltetőkkel közösen kiderítsük, hogyan járulhatnak hozzá ezek a haszongépjárművek a városi áruszállítás emissziójának és költségeinek csökkentéséhez.” – nyilatkozta Mark Harvey, a Ford Európa városi elektromos áruszállító programjának igazgatója.
Londonban a haszongépjárművek 280.000 fuvart, azaz közel 13 millió kilométert teljesítenek egy-egy tipikus hétköznapon. E munka 75 százalékát a csúcsforgalom idején végzik a kisáruszállítók, és ilyenkor London belvárosában óránként több mint 7000 ilyen jármű közlekedik.
A 20 darab Transit Custom PHEV modellből álló kísérleti flotta kifejlesztését 4,7 millió angol fonttal támogatta a brit kormány által alapított Fejlett Hajtásmód Központ. Az áruszállítókat az Egyesült Királyságban, a Ford duntoni műszaki központjában és a Banburyben működő Fejlett Hajtásmód Központban tervezték.