Augusztustól szeptemberig a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzárra kell számítani a 2-es vasútvonalon. A következő időszakban felsővezeték-építési, tartóoszlop állítási munkálatokat végeznek, valamint megkezdődött Piliscsaba és Esztergom között az új, korszerű biztosítóberendezések kiépítése is.
Tervezett ütemezés szerint Istvántelek alállomáson, az esztergomi vonalat megtápláló újonnan telepített transzformátornak és a Rákosrendező-Piliscsaba vasútvonal szakasznak 2017. szeptember végéig, Piliscsaba – Esztergom állomások közötti szakasznak pedig november végéig megtörténik az első feszültség alá helyezése. A FET (Felsővezetéki Energia Távvezérlő rendszer), Dorog vontatási alállomás, valamint a kiegészítő létesítmények befejezése tervezetten 2018. szeptember végéig megvalósul.
A sikeres ellenőrző méréseket követően megkezdődhet a próbaüzem, azaz a vonalszakasz – Budapest és Piliscsaba között idén télen, a teljes vonalon 2018 tavaszától – alkalmas lesz a villamos vontatásra.
Ehhez szükség van Piliscsaba és Esztergom között az új biztosítóberendezés kiépítésére. A villamosítási és pályaépítési munkálatokhoz kapcsolódóan külön szerződés keretében megvalósuló beruházás célja Leányvár, Esztergom-Kertváros, Esztergom állomások villamos vontatás felvételére alkalmatlan biztosítóberendezéseinek cseréje, valamint Dorog és Angyalföld állomások elöregedett biztosítóberendezésének korszerűsítése. Az új biztosítóberendezések megbízhatósága és többlet funkciói segítik a pontosabb vasúti közlekedést, az utastájékoztató berendezések pedig növelik az utazási komfortot.
Év végére a felsővezeték kiépítésén túl, befejezik Dorog, Mészkőhegy és Dorog állomás között a második vágány építését, amely a dorogi vonatkeresztezések gyorsabb lebonyolítását segíti elő. Angyalföldön elkészülnek az új peronok és perontetők, a Béke úti aluljáró felé megépülnek az új lépcsőlejáratok és liftek. A közúti aluljárónál új villamosmegálló létesül a Lehel tér és Káposztásmegyer között közlekedő 14-es villamos, valamint a Keleti pályaudvar és Káposztásmegyer között közlekedő 30-as buszcsalád számára, ezzel biztosítva új átszállási kapcsolatot a városi közlekedés és az esztergomi elővárosi vonatok között.
A felsővezetéképítési munkálatok utolsó szakaszában Budapest és Esztergom között két hétvégén valamennyi személyvonat helyett vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat.
A fejlesztések a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában hazai és uniós forrás felhasználásával valósulnak meg.