A NiT Hungary társ-érdekképviselete, a német BVT (Bundesverband der Transportunternehmen) tájékoztatása szerint hatályba lépett az a német Parlament által 2017 márciusában elfogadott jogszabályi rendelkezés, mely szerint Németországban tiltott a rendszeres heti pihenőidő járművön való töltése.
A szabályozás szerint a gépkocsivezetőnek a 45 órás heti pihenőidőt a gépjármű fülkéjén kívül, olyan helyen kell eltöltenie, mely alvásra is alkalmas, és ilyen szempontból nem fogadható el alvásra alkalmas helyként a jármű fülkéje, vagy az, ha a gépkocsivezetőnek ezt az időszakot a járműve közvetlen közelében kell eltöltenie. A hatóság a jármű fülkéjében, vagy alvásra nem alkalmas helyen töltött rendszeres heti pihenőidőt ellenőrzés esetén nem fogja rendszeres heti pihenőidőként elfogadni. A szabályszegés a járművezető esetében 500 euróig, a munkáltató esetében 1500 euróig terjedő pénzbírság kiszabásával járhat.
A szakmai szervezet szerint a német intézkedés a nyugat-európai protekcionizmus és a tagállami belső piac védelmének újabb eszköze, amely a magyar fuvarozók vonatkozásában a németországi reláció jelentőségére, nagyságrendjére tekintettel – a megfelelő infrastrukturális feltételek hiányában – újabb jelentős piacvesztést okozhat. A korlátozás bevezetése ellen a NiT Hungary márciusban indított aláírásgyűjtő tiltakozó akciót.