2024. március 1-jétől új időszámítás kezdődött az Inter-Épfu Kft. életében: Hock Ádám döntése alapján ettől az időponttól 3 önálló igazgatóság alakult a cégen belül. A tulajdonos-ügyvezető az eddiginél is hatékonyabb működést vár az új struktúrától, tovább erősítve a vállalkozás piaci pozícióit. A szakterületek igazgatóit kérdeztük a kinevezésről, a feladataikról és az egyes üzletágak általános piaci környezetéről.
Mélik Andrea szállítmányozási igazgató: „Még hatékonyabban szeretnénk dolgozni!”
„Nagyon boldog voltam, és büszkeséggel töltött el a kinevezésem. A kezdetektől részt vettem a cég szállítmányozói tevékenységében. Úgy érzem, szívvel-lélekkel tettem a dolgom, talán ezért esett rám a választás.
A szállítmányozási osztályon belül működik egy nyugat-európai és egy kelet-európai exportcsoport, ahol a skandináv országokba irányuló forgalmakat is szervezik. Van nyugat-európai importcsoportunk – ide tartozik Németország, Dánia, a Benelux államok, Ausztria, Svájc, Anglia – és déli importcsoportunk, amely a francia, spanyol, olasz viszonylatokért felel. A teljes nemzetközi szállítmányozást összefogva irányítom a közel 20 fős szállítmányozási csapatot, értékelem a kollégáim teljesítményét, és új munkatársak felvételéről döntök. Folyamatosan azon gondolkodom, hogy miként tudnánk még jobban, még hatékonyabban működni. Nagyon szorosan együtt dolgozom a fuvarozási területtel és a kintlévőségek kezelése érdekében a számlázási osztályunkkal is. Természetesen részt vettem az idei üzleti terv megtervezésében és összeállításában, amiben Hock Ádám ügyvezető is sokat segített.
A piaci környezet állandóan változik, a társadalmi, gazdasági és technológiai tényezők folyamatosan hatnak a szállítmányozásra. Digitalizáció, fenntarthatóság, költségcsökkentés – ezek azok a kulcsfogalmak, amelyekkel napi szinten foglalkoznunk kell. A digitalizáció, a valós idejű nyomon követés által egyszerre tudjuk átláthatóbbá és biztonságosabbá tenni a folyamatainkat az ügyfelek részére, akik egyre több elvárást fogalmaznak meg irányunkba: a gyors, pontos és rugalmas szállítás mellett a környezettudatosságot is. Jellemzően a nagyobb cégek keresik a megoldásokat arra, hogy hogyan tudnák csökkenteni a karbonlábnyomukat, és ehhez a piaci igényhez nekünk alkalmazkodni kell. Például az alternatív hajtásláncú járművek csatasorba állítása egy lehetséges válasz a sok közül. A HVO-ra gondolok, mert a hidrogénüzemű és az elektromos teherautók annyira drágák, hogy kérdés, megtérülhet-e valaha a beszerzésük. Márpedig éppen a költségcsökkentés miatt nehezedik ránk a legnagyobb nyomás. Versenyképes áron kell minőségi szolgáltatást nyújtanunk az egyre bővülő ügyfélkörünk részére.”
Szigyártó Viktor (a képen balra) kereskedelmi igazgató: „Csodálatos csapathoz csatlakoztam”
„Örülök, hogy Ádám egy komplexebb feladatkörben kívánja folytatni velem az együttműködést, igyekszem meghálálni ezt a nagy bizalmat. Miután elkezdtünk beszélgetni a leendő feladataimról, alig vártam a március 1-jét, hogy ténylegesen elkezdhessem a munkát.
A feladatköröm két fő területet foglal magába. Az egyik értelemszerűen az értékesítési tevékenység irányítása, koordinálása: azoknak a piacoknak a meghatározása, amelyek felé nyitni vagy ahol bővíteni, fejleszteni szeretnénk, illetve ehhez kapcsolódóan javaslattétel új logisztikai szolgáltatások bevezetésére. Amióta a raktározást felvettük a portfóliónkba, a tárolókapacitás értékesítése is a csapatomhoz tartozik. A másik fontos terület a kiemelt ügyfelek kezelése, az ezért felelős operatív csapat szintén az én irányításommal végzi a munkáját. Mivel a cég tovább szeretne növekedni – az igazgatói pozíciók létrehozása is ezt a célt szolgálja –, a következő évben létszámbővítésre lesz szükség.
A kiemelt ügyfelek esetében kiegyensúlyozott piaci környezetben tevékenykedünk, hosszú távú szerződésekkel, fix vonalakra, fix koncepció mentén dedikált kapacitással, mind alvállalkozói, mind saját autós területen. Értékesítési oldalról már bonyolultabb, egyben sokkal izgalmasabb a helyzet, mivel hosszú évek után újra előtérbe került a költség kérdése, a legtöbb partnerünk ismét kiemelt figyelemmel kíséri a logisztikai kiadásait. Mind a tenderek során, mind a spotpiacon érzékeljük ezt az árérzékenységet, ami azonban jellemzően nem megy a minőség rovására. Elfogadják a cégek, hogy a színvonalas szolgáltatásoknak, a komplex megoldásoknak ára van. Emellett – számunkra nagyon pozitív hozadékként – sokkal nyitottabbak az új megkeresésekre, ami komoly lehetőséget ad nekünk az ügyfélkörünk bővítésére. Már ebben az évben több olyan nagy árukibocsátó partnerrel el tudtuk kezdeni az együttműködést itthon és a térségben is, akiknél eddig hiába kopogtattunk – ami szép eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy mennyire erős a konkurencia a piacon. Jövőre szeretnénk a meglévő partnerekkel együttműködve növelni a volument és tovább erősíteni a jelenlétünket például a német, az olasz és a dán piacon.”
Lovácsi Tibor (a képen jobbra) fuvarozási igazgató: „A flotta megújításában óriásit léptünk előre”
„Sokat nem gondolkodtam rajta, hogy elfogadjam-e a felkérést a posztra. Örültem, hogy Ádám engem választott, és a teljes bizalmáról biztosított. Többéves szakmai tapasztalattal a hátam mögött nyugodtan vágtam bele a munkába tavasszal.
Lényegében továbbra is azokat a feladatokat látom el, amelyekkel korábban foglalkoztam, „csak” jóval nagyobb a felelősségem, például munkáltatói jogkörrel rendelkezem. Dolgozói létszám alapján én irányítom a legnagyobb igazgatóság munkáját, több mint 60 kolléga – gépkocsivezetők, diszpécserek, járat-elszámolók, műszakisok – munkájáért felelek.
A fuvarozás piaci környezete szinte napról napra változik. Amíg az egyik napon se import, se export, addig a következőn nem győzünk elég autót adni a munkákra. A fuvarozók életét nehezítő kihívások bennünket is érintenek. Szerintem Európa egyik legdrágább kilométerarányos útdíja Magyarországon van, szerencsére a tavalyi brutális emelést a fuvardíjakban sikerült kompenzálni a megbízóinknál. Az emelkedő költségek kigazdálkodása kemény feladat, de reális üzletpolitikai célokat kitűzve, az ügyfelek igényeit mindenkor szem előtt tartva, minőségi szolgáltatásokkal igenis lehet boldogulni a piacon. Nálunk minimális a fluktuáció a gépkocsivezető-állományban, ráadásul a korfa is megfelelő, jellemzően az 50–55 éves korosztályból kerülnek ki a munkavállalóink. Csaknem 60 állandó és beugró sofőrrel mozgatjuk az 50, többségében saját, kis részben bérelt autókból és pótkocsikból álló flottánkat. Folyamatos munkavégzés mellett a jelenlegi sofőrlétszám elegendő az eszközpark gazdaságos üzemeltetéséhez, ennek érdekében igyekszünk a kollégáink munkaidejét maximálisan kihasználni, természetesen a vezetési és pihenőidőkre vonatkozó előírások betartásával. A flottát szeretnénk bővíteni, a piaci igények és lehetőségek függvényében legalább 15–20 új vontatóval. Elsősorban a partnereink elvárásai alapján az eszközeink korszerűsítésében óriásit léptünk előre az utóbbi időszakban. Kiemelten figyelünk a kamionok károsanyag-kibocsátására, a flotta fele ma már HVO-val üzemel.”
NÉVJEGY
Mélik Andrea a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem német–földrajz szakán szerzett diplomát. 2008-ban kezdett szállítmányozással foglalkozni, a Delta Sped Kft.-nél dolgozott 2012-ig, amikor a cég beolvadt a Waberer’s-be. A gyermeke megszületése után, 2016. április 1-jén helyezkedett el az Inter-Épfunál. A német nyelvtudásának köszönhetően a nyugat-európai piacokért felelős importcsoport munkájának irányításával bízta meg a menedzsment, miután az addig jórészt közúti fuvarozással és MAN haszonjármű-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás főtevékenysége a nemzetközi szállítmányozás lett. 2024. március 1-jétől a szállítmányozási üzletág igazgatója.
NÉVJEGY
Szigyártó Viktor érettségi után elvégezte a kétéves logisztikai ügyintéző OKJ-s tanfolyamot, majd a Budapesti Gazdasági Főiskolán, kereskedelem és marketing szakon, logisztika szakirányon szerzett diplomát. Szállítmányozási üzletkötőként kezdett a Waberer’s-nél. Onnan került át 5 év után a Dunaferrhez fuvarszervezői munkakörbe, majd a közúti osztály vezetője lett. 2019-ben csatlakozott az Inter-Épfu – ahogy fogalmaz – csodálatos csapatához. A 2024. március 1-jei kereskedelmi igazgatói kinevezéséig az exportcsoport munkáját irányította. Oroszul (orosz anyától és magyar apától született Vilnius-ban), angolul és spanyolul beszél.
NÉVJEGY
Lovácsi Tibor óvodáskora óta teherautó-sofőr akart lenni. Már a középiskolában elkezdte a B-, illetve C- kategóriát, és az egyetem első évében megszerezte az E-kategóriás jogosítványt is. A felsőfokú tanulmányai idején nyaranta sokat járt négykezes fuvarba, de a szorgalmi időszakban is gyakran sofőrködött. A Debreceni Egyetem gépészmérnöki, illetve műszaki menedzseri diplomájával a zsebében nemzetközi gépkocsivezetőként helyezkedett el egy fuvarozócégnél, majd 3,5 év kamionozás után átült a másik oldalra. Az Inter-Épfunál
2017 márciusától diszpécseri pozícióban, 2018 májusától pedig fuvarozási csoportvezetőként dolgozott. Idén márciustól a cég fuvarozási igazgatója.
Dékány Zsolt