KözútVilág konferencia

A DAF leszállította új generációs elektromos tehergépkocsijainak első példányait

A DAF leszállította új generációs elektromos tehergépkocsijainak első példányait

A DAF Trucks javában készül a teljesen elektromos tehergépkocsik új termékcsaládjának sorozatgyártására. Hollandia több vezető fuvarozója is üzembe helyezett már ilyen járműveket, és mindegyikük pozitív visszajelzésekkel szolgált.

Az európai tehergépkocsi-gyártók közül elsőként a DAF vezette be a teljesen elektromos tehergépkocsikat. Azóta a DAF folyamatosan növeli az energetikai átállásban betöltött szerepét. Az elektromos meghajtású járművek száma folyamatosan növekszik, különösen a zéró károsanyag-kibocsátású járművek száma emelkedik óriási mértékben. A DAF-márkakereskedők már a töltőállomások teljes csomagjait is kínálják, az elektromos tehergépkocsik vezetői számára pedig speciális képzést biztosítanak. 2023-ban a DAF egy vadonatúj összeszerelő üzemet nyitott Eindhovenben az elektromos tehergépkocsik gyártására.

„Az év nemzetközi tehergépkocsija”

Az új generációs DAF Electric járművek az XD és az XF típusokon alapulnak, amelyek elnyerték „Az év nemzetközi tehergépkocsija” címet, és új szabványokat teremtettek a hatékonyság, a biztonság és a kényelem terén. Akár 350 kW/480 LE teljesítményű elektromos motorjaikkal és az akkumulátorcsomagok széles választékával (2–5 csomag) közel 500 zéró károsanyag-kibocsátású kilométer hatótávra képesek. Az elektromos DAF-tehergépkocsikon nagy energiasűrűségű LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorokat használnak, amelyek rendkívül előnyösek a termikus biztonság, az üzemélettartam és a töltési ciklusok száma tekintetében.

Teljesítmény az úton                                                                                  

A DAF a legnagyobb szállítmányozó cégek közreműködésével teszteli az új XD és XF Electric generációt, akik most állítják forgalomba az első járműveket. Eddigi reakcióik rendkívül lelkesek. „XD Electric járművünkkel közel 500 kilométert sikerült megtennünk egyetlen töltéssel” – nyilatkozta Gerlof Oegema a dedemsvaarti Oegema Transporttól. „Újabb töltéssel napi 1000 kilométert tudnánk megtenni, ami érdekes lehetőségeket teremt a hosszú távú fuvarozásban.”

„Továbbra is tapasztalunk kihívásokat a töltési infrastruktúrával kapcsolatban telephelyeinken, de az XF Electric minden elvárásunknak megfelel” – erősítette meg Ewout van Wijk, a giessoni E. van Wijk Logistics vezérigazgatója. „A járművezetőt is nagyon lenyűgözte a tehergépkocsi rugalmassága, a fülkében uralkodó csend és kényelem, és a tehergépkocsi könnyű vezethetősége. Elinduláskor rögtön óriási nyomaték áll rendelkezésre.”

A nijmegeni Cornelissen Transport egy DAF XD és egy DAF XF Electric tehergépkocsit vett át, amelyekkel elsősorban szupermarketekbe szállítanak árut. „A járművek tökéletesen megfelelnek a zéró károsanyag-kibocsátásra irányuló törekvésünknek” – fogalmazta meg Peter Leegstraten beszerzési és innovációs igazgató. „A DAF-tehergépkocsik járműkoncepciója pedig tökéletesen alkalmas a városi vezetéshez. A nagy szélvédő, az alacsony övvonalak, az utasoldali kiegészítő ablak és a digitális kamerák tökéletes közvetlen látóteret biztosítanak, és az elektromos hajtáslánccal együtt ideális kombinációt alkotnak számunkra.”