Az Európai Bizottság 1,7 milliárd eurós konstrukciót hagyott jóvá, amely 2029-ig támogatja az egyeskocsi-fuvarozást Németországban. A program célja, hogy támogassa a vasúti szolgáltatókat a magas üzemeltetési költségek egy részének fedezésével.
Az egyeskocsi-fuvarozás során a különböző feladóktól származó kocsikat vagy kocsicsoportokat egy vonattá szervezik. A kocsicsoport összetétele a kiindulási helytől a célállomásig ugyanaz, és a rendszer szerint legfeljebb 300 km-es utakra jogosult, amennyiben azokat legfeljebb 15 kocsiból álló rövid tömbvonatokkal üzemeltetik.
Ezek a fuvarozási módok küzdenek az életben maradásukért. Az egyeskocsis-fuvarozás a kocsik váltásából és tolatásából adódó többlépcsős műveletek miatt jár magas költségekkel. A rövid tömbvonatokkal üzemeltetett kocsicsoportos fuvarozás pedig az alacsonyabb kocsiszám és a kiszolgált rövid távolságok miatt nem üzemeltethető méretgazdaságosan.
A program keretösszegéből közvetlen támogatások formájában részesülnek a vasútvállalatok. A maximális éves költségvetés 320 millió euró, a teljes keret pedig 1,7 milliárd euró a program ötéves időtartama alatt, 2024–2029 között. Erre a speciális iparágra a német kormány már 300 millió eurót jóváhagyott költségvetésében a 2024–2027-es időszakra.