Átadta az első 30 gabonaszállító vagont Európa egyik legnagyobb, tehervagonok lízingelésével és menedzselésével foglalkozó vállalata, a svájci Wascosa az East-West Gate-nek (EWG) a fényeslitkei terminálon. A társaság összesen 120 új vagont rendelt (60-at gabona, másik 60-at pedig nyers étolaj szállítására), amelyeket kifejezetten az EWG igénye alapján gyártanak, és további teherkocsik hosszú távú bérletéről is tárgyalnak. A környezetbarát, green freight car eszközökkel kizárólag környezetbarát termék szállítható, fosszilis áru nem.
Az EWG kizárólag mezőgazdasági termékek fuvarozására használja a vagonokat, elsősorban ukrán gabona és nyers étolaj szállítására Dél- és Nyugat-Európába. Az általuk üzemeltetett gabonaszállító vagonok 95 köbméter térfogatúak és 20 tonna önsúlyúak. A régebbi típusú kocsiknál könnyebbek, ezért több árut, mintegy 69–70 tonnát tudnak szállítani, így olcsóbb velük a fuvarozás, mivel a fuvardíjakat jellemzően nem súlyra, hanem vonatszerelvényenként határozzák meg. A vagonok Európában mindenütt tudnak közlekedni, ahol a vasúthálózat normál nyomtávú.
„A Wascosa évtizedek óta aktívan fejleszti partnereivel a vasúti teherszállítás innovatív megoldásait, hogy hozzájáruljon a fuvarozás egyre hatékonyabb és környezetbarátabb működéséhez” – mondta Christian Theis, a vagoncég kereskedelmi igazgatója. A Wascosa tehervagonjaival gazdaságosabb fuvarozást tud kínálni a partnereinek az EWG.
OKTATÁS ÉS GYAKORLAT, KUTATÁS ÉS FEJLESZTÉS
Új fejezet nyílik a logisztikai szakterület fejlesztésében, köszönhetően a Miskolci Egyetem és az EWG közötti stratégiai megállapodásnak. Az együttműködés példaértékű kezdeményezés, amely elősegíti a logisztikai szakemberek magas szintű képzését, és hozzájárul a logisztikai szektor magyarországi fejlődéséhez.
A megállapodás értelmében a Miskolci Egyetem és a fényeslitkei EWG közösen dolgozik a logisztikai szakemberek képzésének modernizálásán, ami a többi között új tananyagok kidolgozását, vendégelőadások, gyakorlati helyek, valamint szakdolgozat- és diplomatervtémák biztosítását, egy egyetemi folyamatszimulációs labor kialakítását, továbbá hallgatói ösztöndíj alapítását foglalja magában.
Az együttműködés nem csupán az oktatásban és képzésben nyújt új lehetőségeket, hanem a kutatás-fejlesztésben is. Közös projektek indulnak a logisztikai szolgáltatások és technológiák innovációjára. A tervek szerint a partnerek két közös kutatócsoportot hoznak létre, amelyek feladata kutatni az akkumulátorok és akkumulátorhulladékok logisztikáját és kezelését, valamint a digitálisiker-technológia logisztikai területen való alkalmazásánál felmerülő kihívásokat. Ennek eredményeként a Miskolci Egyetem kutatási kapacitásai és az EWG piaci tapasztalatai egyesülve elősegítik az új, innovatív megoldások kifejlesztését.