Október végéig látogatható a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum „Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben” című tárlata, amelynek egyik eleme, egy Antonov An-2-es a korábbi múzeum épületének tetején állt. A repülőgépen, bár közel 13 évet töltött a szabad ég alatt, látszólag nem hagyott nyomot az idő – a Múzeum felkérésére az Aeroplex repülőműszaki csapata egy teljes külső felújítást végzett el.
Egy korszerű utasszállító gép is megirigyelné a festést, amit a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum új tárlatában látható Antonov An-2-es visel. Az újszerű kinézet nem véletlen, a kiállítást megelőzően a repülőgép-karbantartás hazai szakértője, az Aeroplex felületkarbantartó és kabinbelsős szakembercsapata egy teljes külső felújítást végzett el a gépen. A repülő különlegessége, hogy 2004 és 2016 között a korábbi városligeti Múzeum tetején állt, és látogatók százezrei mellett a budapestiek számára is emblematikus dísze volt az intézménynek.
A felújítás során teljesen új külsőt kapott a gép, a korábbi homokszínű festés helyett hófehér színű lett. A gép törzséről is eltűnt a Közlekedési Múzeum felirat, helyette egy elegáns piros csík indul a gép orrától az ablakok vonaláig. Természetesen a múzeum jelenlegi arculata szerinti jelölések is felkerültek a gép különböző részeire, akárcsak a jól ismert ACE-logó. A szakemberek egy eredeti Antonov emblémát is elhelyeztek a függőleges vezérsíkon, a magyar zászló mellett, ami az oldalkormányon található.
A gép belsejében a Múzeum restaurátorai végeztek kisebb átalakítást, amit az Aeroplex különböző anyagokkal és eszközökkel segített. A kabin a külső burkolathoz hasonlóan fehér lett, illetve bekerült egy sor utasülés. A korábban teljesen üres pilótafülkében is újra helyet lehet foglalni – az erre szolgáló székek szintén az ACE műhelyeiben készültek.
Demény Árpád, az Aeroplex ügyvezető igazgatója az együttműködéssel kapcsolatban elmondta: „Megtisztelő volt a felkérés számunkra, hogy részt vehettünk a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum új kiállításának előkészítésében. Az Aeroplexnél fontos feladatunknak tekintjük a hazai légi ipar népszerűsítését, amelynek része a repüléstörténeti műemlékek ápolása is. Az An-2-es esztétikai felújítását is olyan gondossággal végeztük, mint a hangárainkban megforduló repülőgépek karbantartását, így biztos vagyok benne, hogy még sokáig az ékessége maradhat a Múzeum által szervezett kiállításoknak.”
Az Antonov An-2-es a repülőgépipar egyik legszélesebb körben alkalmazott típusa, több mint 18 ezer példányban gyártották közel 60 éven át, Magyarországon is számos „Ancsa” repül a mai napig. A kétfedeles repülőgépet sokféle célra használták és használják a mezőgazdaságtól a sétarepülésen át az ejtőernyőzésig, sőt számos országban katonai célokra is. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum időszaki tárlatának részeként számos más különleges járművel együtt tekinthető meg az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában.