Szállítmányozás 2024 konferencia

„Szeretni kell ezt a munkát, hogy sikeresek legyünk benne” – interjú Zafer Özkökkel, az ALPS Transport ügyvezetőjével

„Szeretni kell ezt a munkát, hogy sikeresek legyünk benne” – interjú Zafer Özkökkel, az ALPS Transport ügyvezetőjével

Az ALPS Transport neve talán még kevéssé ismert idehaza, de egy rendkívül ambiciózus és sikerorientált alkalmazottakból álló vállalat, ahol olyan megoldásokat kínálnak, amelyek manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.

– Az ALPS még fiatal szereplő a piacon, 2021-ben alapították. Hol szerzett korábban munkatapasztalatot? Mi volt a szakterülete a logisztikában, mielőtt megalapította ezt a céget?

– Fiatal, de a csapatunk tapasztalatának köszönhetően magabiztos szereplők vagyunk a piacon, a szállítás és a logisztika világában szerzett szakértelemmel. A személyes utam a logisztika területén csaknem 24 évvel ezelőtt kezdődött a DB Schenkernél Törökországban, majd a GEFCO-nál (ma CEVA Logistics) folytatódott Törökországban, a Közel-Keleten és Magyarországon. A magyarországi leányvállalat vezérigazgatójává 2016-ban neveztek ki, később a közép-kelet-európai klaszter kereskedelmi igazgatója lettem. A tapasztalat és a mindig mindent jobban csinálni ambíció kombinációja vezetett az ALPS Transport megalapításához. Sikerünk kulcsa, hogy meghallgatjuk ügyfeleink igényeit, és személyre szabott megoldásokat kínálunk. Az összes iparág számára végzett áruszállítás mellett a konkrét projektekhez szükséges informatikai megoldások kidolgozása is része a széleskörű szolgáltatásainknak.

– Az ALPS által nyújtott szolgáltatások között az FTL is felfedezhető a weboldalon. Milyen előnyökhöz juttatja ez a megbízókat?

– Az úgynevezett FTL (Full Truck Load) szolgáltatást néha a logisztika és a szállítás egyszerű részének tekintik. Ahhoz azonban, hogy egy ilyen szolgáltatás sikeres legyen, sok erőfeszítésre van szükség. Az FTL választásával az ügyfél a gyorsabb szállítási időkből profitál. Mint minden típusú megoldásnál, itt is fontos, hogy a szállítás megbízható, gyors és biztonságos legyen. Ahhoz, hogy versenyképesek legyünk a piacon, vadonatúj teherautókkal és profi sofőrökkel dolgozunk. Az FTL-megoldás csak akkor lehet hatékony, ha az eszközök (vontató, pótkocsi, cserélhető felépítmény) megfelelnek a szállítmányhoz kapcsolódó elvárásoknak. Mindig a logisztikai partner felelőssége a megfelelő jármű kiválasztása, valamint az egyes országok eljárásainak és előírásainak nyomon követése. Továbbá figyelembe kell venni a gázolajárak ingadozását és az emelkedő útdíjakat is. Szeretni kell ezt a munkát ahhoz, hogy sikeresek legyünk benne – és mi szeretjük! Az FTL-megoldásunk jelenleg két fő földrajzi területet fed le: egész Európa (fókuszában Ausztria, Magyarország, Németország, Franciaország, Olaszország, Benelux államok, Csehország és Szlovákia), valamint az Európából Közép-Ázsiába és Törökországba irányuló forgalom.

– Az ajtótól ajtóig expressz szállítás is fellelhető a portfóliójukban, ami manapság egyre keresettebb szolgáltatás. Van erre raktárbázisuk, vagy együttműködnek a partnerükkel?

– Az időkritikus, expressz kézbesítések jelentik az egyik legnagyobb kihívást egy logisztikai vállalat számára. Mindig szükség lesz expressz szállítási megoldásokra, ha sürgősséget, minőségi problémákat vagy a fogyasztók extra igényét kell kielégíteni. Ezért folyamatosan fejlesztjük ezt a területet is, és a szakértőink készen állnak arra, hogy sürgős szállítmányok esetén támogassák az ügyfeleinket. Az expressz szolgáltatások elsősorban azonnali, úgynevezett spotszállításokat jelentenek, amelyek nem igényelnek raktározási megoldást. Természetesen amennyiben szükség van rá, a Budapest közeli partnerünk segítségével van lehetőség cross-docking és raktározási szolgáltatások igénybevételére.

– Önök is részt vesznek a járművek, elsősorban az autók szállításában. Mekkora flotta áll rendelkezésre ezen a téren?

– Ez a logisztika egyik legkülönlegesebb területe, szigorú követelményekkel. Jelentős tapasztalattal rendelkezünk ezen a területen. Fő ügyfeleink a repülőtereken működő flotta- és bérbeadó cégek. Támogatjuk őket abban, hogy növeljék a flottájuk hatékonyságát és járműveik rendelkezésre állását, így pedig a profitjuk is nőhet. Amikor járművekre van szükségük, a sofőrjeinkkel gondoskodunk az autók mielőbbi helyszínre juttatásáról: akár vezetve, nagyobb volumen esetén pedig autószállítóval felvéve, amikor a teherautók behajtása a reptéri parkolóba engedélyezett.

– Hogyan látja: melyek jelenleg a magyar piac fő kihívásai?

– Az egyik legfőbb kihívást jelenleg a mindenhol érzékelhető csökkenő volumenek jelentik – ez hatással van a magyarországi logisztikai tevékenységre is. A logisztikai ágazat szereplőjeként fel kell készülnünk minden viharra. Emellett a sofőrhiány továbbra is komoly kihívást jelent a magyar és az európai piac számára. Mindig rugalmasnak kell lennünk, hogy alkalmazkodni tudjunk a volumeningadozásokhoz. A magyar piac továbbra is profitálhat az új külföldi befektetésekből és az ország kiváló földrajzi elhelyezkedéséből, valamint jó közúti és vasúti infrastruktúrájából.

– Magyarország és Közép-Ázsia között továbbélénkülhet-e a szállítmányozás?

– Erősebb volumenre számítok a jövőben. Magyarország fejleszti a gazdasági kapcsolatokat a közép-ázsiai országokkal. A térség nagy piac, természeti erőforrásokkal rendelkezik, és több beruházásra és importra van szüksége Európából. Az Európából Közép-Ázsiába irányuló szállítási szolgáltatások is a portfóliónk részét képezik, így készek vagyunk támogatni nemcsak magyar, hanem bármely európai vállalatot is.

– Tervez-e jövőbeli beruházásokat Magyarországon?

– Az elkövetkező években is folytatni fogjuk a flottánk fejlesztését, és ami még fontosabb számomra, hogy továbbra is a kollégáinkba fogunk befektetni. Hiszem, hogy ők a fenntartható növekedésünk kulcsa! A zöld nemcsak a márkánk színe, hanem az iparágban alkalmazott környezetbarát megoldásainkat is szimbolizálja. Szeretnénk az iparágban a zöld megoldások mércéjévé válni. A karbonlábnyom csökkentése néha sokkal könnyebb, mint gondolnánk. Az ezzel kapcsolatos izgalmas projektjeink hamarosan napvilágra kerülnek. Ugyanakkor szeretném megragadni az alkalmat, hogy ezúton bátorítsam a logisztika minden elszánt szereplőjét, hogy jelentkezzenek az ALPS-hez: sofőrök, diszpécserek, illetve logisztika iránt érdeklődők, akik szívesen dolgoznának nálunk.

 

Aranyi Péter