Lépést tartanak a változással

Lépést tartanak a változással

A csomagfeladás még soha nem volt ilyen egyszerű a DPD-nél: csomagküldés, nyomon követés, kényelem, gyorsaság – mindez megvalósul egy helyen az Android és iOS rendszerű okostelefonokra fejlesztett új applikáción, a DPD PickAppon keresztül, amelynek köszönhetően a csomagfeladás valóban pár kattintással elérhető.

A DPD Hungary mint a Geopost cégcsoport tagja Európa első számú kiscsomagszállító szolgáltatója. Kiemelt fontosságú számukra, hogy pontos figyelemmel kísérjék az online vásárlási trendeket és mindig naprakész információkkal rendelkezzenek az iparágukat illetően. Éppen ezért idén is elkészítették az e-kereskedelemmel kapcsolatos, legszélesebb körű felmérést, amelyben összesen 22 ország több mint 24 ezer online vásárlójának legújabb viselkedését és preferenciáit tudakolták.

Vevői preferenciák

Az online vásárlás népszerűségét a járványidőszak hozta meg, és ugyan a felmérésből kiderül, hogy az így fogyasztók aránya 2023-ban csökkent, az is látható, hogy továbbra is magasabb az arányuk, mint a pandémia előtt. Ezenfelül az e-vásárlók életkora is változik: ma már nemcsak a fiatal, hanem az idősebb generáció (ráadásul egyre nagyobb arányban) is használ okostelefont, szörföl az interneten, és vásárol online.

A használtcikk-vásárlási platformok térnyerésének köszönhetően pedig nyitni kell a magánszemélyek felé, mivel a C2C-platformok használatának gyakorisága kiugróan megnőtt 2023-ban Magyarországon is: 4-ből átlagosan 3 rendszeres online vásárló használja ezeket egyaránt vásárlásra és/vagy eladásra, és 10-ből 3 válaszadó nyilatkozta, hogy manapság jóval több terméket vásárolnak használtan, mint a korábbi években. A fő motivációs tényező, amit megfogalmaznak az online vásárlók a használtcikk-vásárlási platformok mellett, az a megfizethetőség, és a leggyakrabban gazdát cserélő termékek főként divatcikkek, cipők vagy szépséggel és egészséggel kapcsolatos termékek.

De nemcsak a C2C, a közösségimédia-platformok is egyre nagyobb teret adnak a magánszemélyek közötti adás-vételnek. 10-ből 9 rendszeres online vásárló használta már legalább egyszer valamilyen vásárláshoz köthető tevékenységre (például információgyűjtés, inspirálódás vagy influencer-ajánlások) valamely közösségi felü-letet, és közvetlenül is a rendszeres e-shopperek 60 százaléka vásárol. „Valószínűsíthető, hogy a közösségi média az e-kereskedelem fontos helyszíneként tovább fog növekedni. A közösségimédia-felületek mindig új funkciókat hoznak létre az értékesítéshez, növelve ezzel az eladásokat a platformon” – tette hozzá Christopher Kowalewski, a cégcsoport közösségi médiáért felelős vezetője.

Kényelem egy kattintásra

A költségmegtakarítási előnyök mellett fontos kiemelni, hogy a C2C online vásárlók leginkább gyorsaságra és egyszerűségre törekednek, különösen a szállítási megoldások iránti preferenciáikat vizsgálva. Többek között ezért született meg az új mobil-applikáció, a DPD PickApp, amelyet úgy fejlesztettek, hogy bárki számára gyerekjáték legyen vele a csomagküldés.

Néhány kattintással könnyedén feladható a küldemény belföldön akár házhoz, akár csomagpontra. Ennek köszönhetően a magánszemélyek és a kis csomagszámmal rendelkező webshopok egyszerűen, az otthonuk kényelméből vagy a raktárukból küldhetik el csomagjaikat. Nem szükséges regisztrálni, de a felhasználói fiók természetesen extra kényelmi funkciókkal biztosítja a gyors és hatékony csomagfeladást.

Hogyan működik az alkalmazás?

Az új applikáció nemcsak hatékony, de kényelmes megoldás is a csomagok feladására. Az első és legfontosabb előnye, hogy nincs szükség címkenyomtatásra vagy -ragasztásra. Egyszerűen be kell csomagolni a feladni kívánt terméket és rögzíteni a PickAppban. Ezután értesítést küldenek, hogy mikor érkezik a futár a csomagcímkével felvenni a küldeményt. Amennyiben a feladó személyesen szeretné leadni a csomagot, országszerte több mint 700 csomagpont bármelyikére beviheti személyesen is.

 

KIEGÉSZÍTŐ SZOLGÁLTATÁSOK

  • A feladási folyamat során szemléltető ábrákkal, pontos súly- és mérethatárokkal segítik a csomagadatok rögzítését.
  • A küldemény csomagolásakor kifejezetten figyelni kell a megfelelő védelemre. A DPD csomagolási útmutatója ebben nagy segítséget nyújt, ami mindenki számára elérhető a társaság honlapján.
  • A csomag életútja könnyedén átlátható és egyszerűen nyomon követhető. Minden felhasználó maga szabályozza, hogy szeretne-e értesítést kapni a csomag kézbesítésekor. A címzettek e-mailes értesítést kapnak a csomagok várható kézbesítéséről, valamint a myDPD segítségével könnyedén és gyorsan módosíthatják azokat a felmerülő igényeik alapján.
  • A menüpontok közötti csomagpont-kereső segítségével mindenki megtalálhatja a hozzá legközelebb eső DPD-kirendeltséget a küldemények hatékony feladásához.
  • Lehetőség van utánvét rögzítésére és a küldemény külön biztosítására is.
  • Az alkalmazásban közvetlenül kifizethető a csomag feladásának ellenértéke egy beépített, biztonságos OTP SimplePay modullal.

 

90% kedvezmény az első csomagfeladásra

A DPD PickApp alkalmazás letöltését követően amennyiben regisztrál az ügyfél egy felhasználói fiókot, a profiljában automatikusan megjelenik számára egy 90 százalékos kedvezménykód az első csomagfeladásra.

A felhasználói információk megadásával és regisztrációval kényelmi funkciókat, illetve értékes kuponokat, kedvezményeket biztosítanak. A korábban berögzített adatok menthetők, így nem kell minden alkalommal manuálisan megadni őket. A fiók összeköthető a névjegyzékkel, hogy a címzettek adatainak felvétele még egyszerűbb lehessen. Természetesen regisztráció nélkül is lehet csomagot feladni, ebben az esetben minden alkalommal meg kell adni a kért adatokat.