Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezetője és a RAILPOOL, Európa egyik vezető vasútijármű-lízinggel foglalkozó vállalata 50 Traxx Universal többcélú mozdonyra kötött szerződést, melynek értéke eléri a 260 millió eurót.
A Traxx Universal többcélú mozdonyok teher- és személyszállítási korridorokon egyaránt üzemeltethetők. Nagy megbízhatóság, rugalmasság és optimalizált energiafogyasztás jellemzi a mozdonyokat, amelyek bevált megoldást jelentenek a határokon átnyúló hatékony üzemeltetéshez. A kiterjesztett karbantartási időközök által kevesebb beavatkozásra van szükség, ami megkönnyíti az üzemtervezést, csökkenti a költségeket és növeli a járművek rendelkezésre állását. A mozdonyok nyolc országban – Németországban, Ausztriában, Svájcban, Franciaországban, Olaszországban, Belgiumban, Luxemburgban és Lengyelországban – közlekednek majd.
Minden mozdonyt az Alstom által az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerhez (ETCS) kifejlesztett fedélzeti megoldással, a vezető szerepet betöltő Atlas rendszerrel szerelnek fel. Ez a rendszer lehetővé teszi a kiterjesztett folyosókon való üzemeltetést az országok és útvonalak legszélesebb lefedésével, mind ETCS, mind hagyományos vonatbefolyásoló rendszer üzemeltetése esetén.
Kevin Cogo, az Alstom DACH gördülőállományért, mozdonyokért és alkatrészekért felelős alelnöke elmondta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a RAILPOOL az Alstomot választotta, hogy kiterjessze tevékenységét Európa több pontján. Ez a szerződés egy régóta fennálló és sikeres partneri kapcsolat folytatását jelzi. Büszkék vagyunk arra, hogy a bevált Traxx mozdonyainkkal és a legkorszerűbb Atlas fedélzeti biztosítóberendezés-megoldásunkkal hozzájárulhatunk a hatékonyabb és fenntarthatóbb áru- és személyszállításhoz.”
Torsten Lehnert, a RAILPOOL vezérigazgatója hozzátette: „Ezzel a vásárlással megerősítjük elkötelezettségünket amellett, hogy a francia piacon egyedülálló, teljes körű szolgáltatási kínálatot nyújtsunk. Az Alstomtól megrendelt 50 mozdony a franciaországi és a legfontosabb európai folyosókon történő üzemeltetést fogja lefedni, hozzájárulva a Franciaországból induló fenntartható, nagy teljesítményű vasúti közlekedés további fejlődéséhez.”
A mozdonyokat Németországban, az Alstom mannheimi telephelyén tervezik majd, míg a végső összeszerelésre a tervek szerint Kasselben kerül sor. További érintett telephelyek: Wroclaw, Lengyelország (kocsiszekrénygyártás), Siegen, Németország (forgóvázgyártás) és Zürich, Svájc (projektmenedzsment).