Egyre több cég áll át a papírmentes működésre. A CallTec Consulting Kft. tapasztalatai szerint nemcsak a flottakezelésben, hanem a vállalkozások operatív működésében általánosan is egyre hangsúlyosabbá válik a digitalizáció. Cseresnyés Gáborral a legújabb trendekről beszélgettünk.
– Milyen szolgáltatással kezdték meg a működésüket, és milyen megoldásokat kínálnak most partnereik számára?
– 16 éve kezdtük el fejleszteni a flottamenedzsment-rendszereinket. Mostanra az új referenciáink révén piacvezetővé váltunk itthon a flottakezelés és az operatív lízing területén. Igaz, ezen a téren a nagy multikat ki kell zárni a körből, hiszen nekik jellemzően saját szoftvereik vannak, de a nem multi világban piacvezetők vagyunk. Három fő terméket kínálunk. Van az F1 elnevezésű flottamenedzsment-rendszerünk, és biztosítunk még P1 néven egy teljes értékű számviteli és pénzügyi rendszert is, ami a beszámoló elkészítéséig minden funkciót el tud látni a back office területén. A harmadik fontos láb a D1 dokumentumkezelő rendszer, amely a dokumentumok korszerű, elektronikus kezelésére jött létre. Ez a három megoldás ideális esetben egyszerre is alkalmazható, mert az ily módon kialakított hatékony flottakezelő rendszer szinte minden kihívásnak eleget tud tenni.
– Melyek a legfontosabb referenciáik?
– Az egyik első referenciánk a MOL Fleet Solution, de említhetem még a Next Autót vagy az M1 Flottát is. Illetve a mostani időszakban zajlik egy nagy bevezetésünk a flottakezeléssel foglalkozó Merkantil Bérlet számára. Ők is a mi informatikai rendszereink segítségével fogják a teljes operációjukat végrehajtani. Ez az egyik legújabb és legnagyobb referenciánk, amire büszke vagyok. Bár ügyfeleink alapvetően termékjelleggel vehetik igénybe a rendszereinket, de az említett megoldások testre szabhatók. Ilyen lehet a kapcsolódás a cégcsoport szintű ERP rendszerekhez, vagy speciális riporting igények megvalósítása, ezeket mi vállaljuk és beillesztjük a megoldásainkba.
– Mennyi mindent lehet manapság digitálisan kezelni? Tényleg ennyire előrehaladott állapotban van a digitalizáció?
– A dokumentumkezelés révén mi már jelenleg is komoly támogatást nyújtunk ügyfeleinknek abban, hogy tényleg papírmentesen tudjanak működni. A számlaforgalom esetén például mind a bejövő, mind a kimenő számlákat is tudjuk kezelni elektronikusan. Ezen a téren a NAV Online Számla Interfészből is tudjuk fogadni az adatokat. Tehát ott sem feltétlenül kell már papír alapon működni. Mindemellett a rendszereink is képesek elektronikus számlákat előállítani, így a papír teljesen elfelejthető. A D1 rendszer arra is képes, hogy elektronikus dokumentumokat archiváljon, de az is megoldható a segítségével, hogy papír alapon létező dokumentumokból hiteles elektronikus másolatot képezzünk.
– Merre tart a flottakezelés?
– Azt gondolom, hogy a jövőben nemcsak flottakezelésről kell majd beszélni, hanem általánosan mobilitásról. Ennek az a szélső értéke, hogy a vonatjegytől kezdve az autóbérlésen át az operatív vagy pénzügyi lízingig, sőt az elektromos rollerig rendelkezésre álljon egy átlátható szolgáltatáscsomag. Ez egy vízió, ami most a világban egyre erősebb, és mi ennek az egyes elemeit már most támogatjuk. Így a meglévő szerződések kezelésében nagyfokú rugalmasságot tudunk biztosítani a partnereink számára.
– Milyen terveik vannak a jövőre vonatkozóan?
– Középtávon szeretnénk újra belépni a pénzügyi lízing területére is az L1 pénzügyi lízing rendszerünkkel is. A fuvarozásban az e-CMR rendszereket vezetik be mostanában, ezen a területen elsősorban a dokumentumkezelésben segíthetjük a fuvarozókat, szállítmányozókat. Ennek megfelelően tervezzük az e-CMR rendszerekhez való kapcsolódást, az e-CMR dokumentumok D1 dokumentumkezelő rendszerbe történő integrálását.