A Hamburg Hafen und Logistik AG leányvállalata, a Metrans új vasúti összeköttetéseket kínál a Balti-tenger, Közép-Európa és Törökország között, miután egy Gdanskban és egy Isztambulban található terminál is bekapcsolódott a hálózatba. Comert Varlik, az Omsan Logistics vezérigazgatója, J. E. Yunus Demirer, Törökörszág szlovákiai nagykövete és Kiss Péter, a Metrans vezérigazgatója (a képen balról jobbra) együtt ünnepelték az első Dunaszerdahely–Halkali konténervonat indulását.
A Metrans-vonatok most már Hamburg, Bremerhaven, Wilhelmshaven és Rotterdam, illetve Koper, Trieszt, Pireusz és Isztambul között közlekednek. A Törökország irányába történő szállítás a török logisztikai cég, az Omsan Logistics-nek köszönhetően jöhetett létre. Az első konténerszállító vonatok szeptember 3-án hagyták el a dunaszerdahelyi Metrans-központot az isztambuli Halkali irányába. A tervek szerint hetente kétszer fognak közlekedni ezek a vonatok.
Lengyelországban, a gdanski terminál üzembe helyezésével a Metrans fontos desztinációt tett elérhetővé, ezáltal a megrendelők a Balti-tenger irányába is szállíttathatnak árukat a jövőben. A Metrans-vonatok ebben a térségben Ostrava–Gdansk között közlekednek szeptember 5. óta. A Balti-tenger felé hetente háromszor járnak, és Katowice mellett, Dabrowa Gorniczában tartanak rövid pihenőt.
A Törökország irányába történő bővítés teljes mértékben összhangban van a hamburgi kikötő törekvéseivel, hogy az áruk egyre nagyobb része a közút helyett vasúton tegye meg a célállomás eléréséhez szükséges utat. A szerelvények adott esetben akár 750 méter hosszúak is lehetnek, így legalább 112 szabványméretű konténert szállíthat egyszerre egyetlenegy vonat.