Hirdetési bevételeik jelentős növelését ígéri a magyar médiatulajdonosoknak a hazai médiapiacon bemutatkozó cseh R2B2 technológiai cég. A 2008-ban két diák, Kamil Foltin és Martin Čelikovský (képünkön) által alapított vállalat digitális hirdetési hálózatával a kiadóvállalatok hirdetési bevételeit maximalizálni tudja. Szolgáltatásaival az utóbbi négy év alatt megnégyszerezte a médiatulajdonosok számára generált hirdetési árbevételt, amelynek összege 2020-ban 11,7 millió euró volt.
Saját programozott hirdetési technológiájára alapozott szolgáltatásával az R2B2 az évek során több mint 130 kiadóvállalat számára generált bevételt. A digitális hirdetési hálózatukhoz csatlakozott nívós weboldalak száma négy év alatt csaknem megnégyszereződött és ma már meghaladja a 750-et.
Az IAB kutatása szerint az USA-ban 2021-ben a hirdetések 86 százaléka programozással valósul meg, és a trend megállíthatatlannak tűnik mindenütt, Magyarország sem kivétel. Az R2B2 meggyőződése szerint a programozott hirdetésekből származó bevételek számottevő növelésére Magyarországon is lehetőség van még akkor is, ha a médiatulajdonosok már széles körben alkalmazzák a programozott hirdetések különböző – akár saját fejlesztésű – technológiáit, és aránylag elégedettek az ebből származó bevételeikkel.
Az R2B2 módszere az SSP-k nagy számának és az új hirdetésformátumok használatának köszönhetően többletbevételt hoz számukra. Az SSP-k, amelyekhez a cégen keresztül az ügyfél kapcsolódik, több hirdetési igényt hoznak a weboldal számára. Az új hirdetésformátumok is nagy hasznot hoznak, olyanok is, amelyeket általában minden érintett SSP használ. Mindkét esetben a kiadók lehetőséget kapnak bevételeik növelésére.
Az R2B2 a hirdetések integrációjára számos lehetőséget kínál, beleértve az olyan népszerűeket, mint a Prebid, a GTM és az AdServer. Az integrációs folyamat gyors, egyszerű és azonnal bevételt generál.
A R2B2 vállalat vezetői a napokban kezdődő Internet Hungary kiállításon mutatkoznak be.
Az R2B2-ról
A 2008-ban 2 diák által Prágában alapított cég mára 25 programmatik szakembert alkalmaz és 2020-ban 11,7 millió euró hirdetési árbevételt generált ügyfeleinek. A vállalat a többi között a világon először vezette be a prémium programmatik Takover Skin formátumot, technológiáját kiterjesztette a valós idejű célzott TV-hirdetésekre (addressable TV), és 2017-ben díjat nyert egy Rómában rendezett nemzetközi versenyen.