Tíz év rövid idő, de a BHS Trans Kft.-nek ennyi is elég volt, hogy Magyarország egyik meghatározó logisztikai társaságává nője ki magát. A 2011-ben alakult vállalkozás ritkaságszámba menő fejlődési pályát futott be egyetlen évtized alatt, melynek legfontosabb mérföldköveiről Herbszt Gábor ügyvezetővel beszélgettünk.
– Mikor indult a BHS Trans-sikersztori?
– A BHS Trans Kft. 10 éve jött létre, akkor még Veszprémben üzemeltettünk egy kisebb raktárat és irodát. Kezdetben a HELL Energy Magyarország Kft. disztribúcióját végeztük, mely kapcsolat az elmúlt évtizedben kiemelt stratégiai együttműködéssé fejlődött. Ezzel párhuzamosan, a bővülő szakmai kapcsolatoknak és elhivatottságunknak köszönhetően, a magyarországi logisztikai ágazatban szinte párját ritkító fejlődés vette kezdetét. Árbevételünk évről évre felülmúlta az előzőt, és a legutóbbi 3 esztendőben különösen nagy lépésekkel haladtunk előre. Míg 2019-ben az árbevételünk meghaladta a 8 milliárd forintot, addig a tavalyi, a legnehezebb pandémiás időszakban 11 milliárd forint fölé ugrott, idén pedig teljesíteni tudjuk a célunkat, és 35 százalékot meghaladó növekedéssel várhatóan elérjük a 15 milliárdos bevételt. A partnereink elsősorban az FMCG-szektorban meghatározó gyártóvállalatok, amelyekkel folyamatosan együtt fejlődünk. A csúcsminőségű szolgáltatásaink és az ügyfelekre optimalizált megoldásaink jelentik a garanciát arra, hogy nincs olyan szállítási és raktározási feladat, amire ne tudnánk megoldást kínálni. Ebben az évben 4 helyszínen – Keszthelyen, Pécsett, Szegeden és Debrecenben – összesen 25 ezer négyzetméter raktárcsarnok és a hozzájuk kapcsolódó irodafelületek beruházását hajtottuk végre, mintegy 8 milliárd forint értékben, melyet a közeljövőben további 20 ezer négyzetméterrel fogunk bővíteni az M0-ás körgyűrű mentén.
– Az eszközparkot milyen szempontok alapján bővítik?
– Hiszünk a hosszú távon megtérülő befektetésekben, ezért csak a legmagasabb minőségű és felszereltségű új járműveket és anyagmozgató eszközöket vásároljuk a beszerzéseink során. A másik nagyon fontos szempont az új járművek beszerzésénél a környezet védelme, így kizárólag a legkedvezőbb fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mutatókkal rendelkező, EURO 6 besorolású motorral szerelt eszközöket választjuk. Az első gépjárműbeszerzésünk során 8 darab nyerges vontató mellett döntöttünk, majd ezt követően egy nagy gyógyszeripari céggel kötött együttműködés keretein belül további 25 darab furgont vásároltunk. Az alapítás óta minden évben bővítettük és korszerűsítettük a flottánkat, aminek köszönhetően a mára apró lépéseknek tűnő fejlesztések 100 százalékos darabszámbővülést eredményeztek. Dinamikus növekedésünk eredményeként, 2015-ben elértük a 150 darabszámos flottaméretet, majd évről évre nagyobb volumenű beszerzésekről döntöttünk, a 3,5 tonna össztömegű furgonoktól egészen a 40 tonnás nyerges szerelvényekig. 2018-tól kezdődően évente százas nagyságrendű gépjárműbeszerzési tendereket bonyolítottunk le sikeresen, így jelenleg közel 1000 darab rendszám szerepel a rendszereinkben. Folyamatos fejlesztéseinkkel és prémiumminőségű szolgáltatások biztosításával tudunk megfelelni megbízóink elvárásainak. A flottabővülésnek, valamint az irodai és raktárkapacitásaink látványos növekedésének köszönhetően mind a fizikai, mind a szellemi dolgozóink létszáma dinamikusan növekszik, miközben munkatársaink számára kiemelkedő szakmai fejlődési lehetőséget és megbecsülést is biztosítunk. Gépkocsivezetőink felkészültségét vezetéstechnikai és elméleti tréningekkel, a raktárainkban dolgozó munkavállalókét pedig folyamatos szakmai képzésekkel fejlesztjük, annak érdekében, hogy kollégáink megfelelhessenek a legmagasabb szakmai elvárásoknak is.
– A raktározás hol foglal helyet a vállalat életében?
– Társaságunk további fejlődését a veszprémi sikereink alapozták meg, aminek köszönhetően először Budapestre, ezt követően pedig – 2015-ben – Dunakeszire, egy saját, 10 ezer négyzetméteres raktár- és irodakomplexumba helyeztük át a székhelyünket. Fejlődésünk következő lépéseként kialakítottuk a szikszói raktárbázisunkat. A Székesfehérváron, Miskolcon, Pécsett, Szegeden, Keszthelyen és Debrecenben működő cross-docking csarnokainkkal mára az egész országot lefedő komplex logisztikai hálózattal – mintegy 100 ezer négyzetméternyi raktárfelülettel – állunk partnereink rendelkezésére. Korszerű, minden ügyféligénynek megfelelően felszerelt raktárbázisainkban SAP vállalatirányítási rendszert használunk, így biztosítjuk partnereink számára is a megbízható és átlátható működést.
– A közelmúlt kulcsszavai a logisztikai szegmensben is a digitalizáció és az innováció. E vonatkozásban tartják a lépést a korral?
– A digitalizációra természetesen kiemelt figyelmet fordítunk, hiszen fejlődésünk egyik motorja – mint szinte valamennyi szegmensben – az innovatív IT-megoldások. A legfontosabb és egyik legújabb fejlesztésünk, hogy ettől az évtől a piacon jelenleg elérhető legmodernebb felhőalapú vállalatirányítási rendszerben – SAP S/4HANA – folytatjuk a működésünket. Igyekszünk minél kevesebb papíralapú tevékenységet végezni a környezettudatos szemléletünk okán, ezért idén többek között GPS-szolgáltatót is váltottunk, így jelenleg már digitális formában kezeljük és könyveljük a fuvarokmányokat. A fejlesztéseinkből megbízóink is profitálnak, hiszen ezeknek köszönhetően tudunk számukra pontos és hatékony adatszolgáltatásokat, riportokat biztosítani. Természetesen a szolgáltatásaink ellenőrzésére naprakész, személyre szabott teljesítménymutatókat alkalmazunk, melyeket igény esetén ügyfeleinkkel együtt értékelünk ki.
MAGYARORSZÁG LEGNAGYOBB MERCEDES FLOTTÁJA
Mind a BHS Trans Kft., mind a Pappas Auto piacvezető a maga iparágában, így az újabb flottabővítéskor a Mercedes-Benz tehergépjárműveire és furgonjaira esett a társaság választása. A Pappas Auto az ország legnagyobb és legismertebb Mercedes márkakereskedése. Szakmai és gazdasági sikerét a több mint 30 éves múlttal, szakképzett, többéves tapasztalattal rendelkező értékesítői gárdájának, ügyfélközpontú gondolkodásának és innovátori szerepének köszönheti.
A BHS Trans Kft. évek óta a Mercedes-Benz kamionokat választja a belföldi és nemzetközi közúti fuvarozási tevékenysége ellátásához, melynek okai a megbízhatóság, a kiváló ár-érték aránnyal párosuló üzemeltetési költségek, a maximális üzembiztosság, nemzetközi szakszervizhálózat, magas fokú fülkekényelem, a dizájn és nem utolsósorban a presztízs. A BHS Trans 2016 óta folyamatosan vásárol a Pappas Autótól, idén pedig összesen 102 darab új Actros-t állít forgalomba az eddigiek mellé, mellyel Magyarország legnagyobb Mercedes flotta üzemeltetőjévé válik.
A kisebb haszonjárműveket is hasonló értékrend jellemzi: a megbízhatóság, egyedülálló értéktartás, alacsony karbantartási igény, magas technikai színvonal. Kiscsomag-szállító üzletága fejlődéseképp a BHS Trans Kft. több mint 100 darab Sprintert és Vitót állított üzembe partnerei maximális kiszolgálása érdekében.
Miként a Pappas Auto vállalati filozófiája a megtérülő és környezettudatos „zöld logisztika”, úgy a BHS Trans Kft. számára a környezettudatosság és a fenntartható fejlődés szintén a vállalati stratégia alappillére. Ennek szellemében hamarosan tisztán elektromos meghajtású Mercedes-Benz Sprinterekkel is bővíti flottáját a logisztikai szolgáltató.
AZ ÜZLETFEJLESZTÉS MÉRFÖLDKÖVEI
„A társaság létrejöttekor belföldi FTL-fuvarozással indultunk, 2013 végétől vettük fel a portfóliónkba a nemzetközi fuvarozást, és építettük ki a disztribúciós rendszerünket is” – tájékoztatta lapunkat Tóth Péter, a BHS Trans Kft. stratégiai és üzletfejlesztési igazgatója, aki a társaság romániai leányvállalatának, a BHS Trans SRL-nek a cégvezetője is.
A 2017 elején elindított hűtős üzletáguk egyik legjelentősebb partnere egy magyar tulajdonú üzletlánc, melynek több mint 500 kelet-magyarországi üzletébe napi szinten több száz raklapnyi friss és hűtött árut, szárazárut, valamint zöldséget szállítanak. A BHS Trans jövőbeli célkitűzései között szerepel a jelenleg kelet-magyarországi lefedettséggel rendelkező hűtött disztribúciós szolgáltatásainak az egész ország területére való kiterjesztése.
2018-ban az expressz üzletággal bővítették a szolgáltatások körét, melynek keretein belül csomaglogisztikai szolgáltatást biztosítanak partnereik számára, ahol jelenleg már a 150 főt is meghaladó létszám gondoskodik a napi 10 ezer csomag sikeres kézbesítéséről. Az ezt követő évben a partnerek igényeihez igazodva felállították a légi-tengeri szállítmányozási osztályt, melynek tevékenységét – a megbízók egyszerűbb, még teljesebb és gyorsabb kiszolgálását szem előtt tartva – 2021-ben vámszolgáltatással bővítették ki.
A társaság rövid távú tervei között szerepel egy vasúti szállítmányozással foglalkozó leányvállalat megalapítása, mellyel az intermodális fuvarozásba is szeretnének bekapcsolódni. A döntést egyrészről a közúton már elszállíthatatlan mennyiségű árualap, másrészről a fenntarthatóság és a környezettudatosság iránti elkötelezettség alapozta meg. E döntés meghozatalát a BHS Trans kiemelkedő jelentőségűnek gondolja, mindamellett, hogy várhatóan akár már a közeljövőben saját vasúti kocsikkal és operációval lesz végrehajtható ez a szolgáltatás is.
EURÓPAI TERJESZKEDÉS
A BHS Trans 2015-ben, számos megbízói igénynek eleget téve, Marosvásárhely székhellyel megalapította romániai leányvállalatát, ahol mára már több mint 60 szerelvénnyel látja el a napi operációs feladatokat. A közeljövőben Románia 6 városában (Nagyvárad, Marosvásárhely, Temesvár, Bákó, Ploiesti és Constanta) 5–10 ezer négyzetméteres modern raktárak megépítése biztosítja majd az országos lefedettségű disztribúciós hálózatot. A magyarországi sikerekkel párhuzamosan a romániai leányvállalat is dinamikusan fejlődött, így már most látható, hogy az idei árbevétele várhatóan meghaladja a 2 milliárd forintot. Az elmúlt években számos romániai nagyvállalattal került partnerségi kapcsolatba, melyeknek a Magyarországra és az EU-ba irányuló exporttevékenységeit segíti elő.
2022-ben több országban – Horvátország, Bulgária és Görögország – további leányvállalatok létrehozása és hasonló disztribúciós hálózat kiépítése is a tervek között szerepel, így a már kialakított struktúra szerint első lépésben szállítmányozással, majd ezt követően raktárbázisokkal bővülnek a leányvállalatok.
Dékány Zsolt