Az eddigieknél jóval több árut szállítana vasúton a DB Cargo és a Kombiverkehr KG. A két társaság erről együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, emellett elfogadták a Combined Transport stratégiát is, amely 9 pontban fekteti le a jövőbeni növekedés alapjait.
A német Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint az intermodális szállításban a vasút jelenleg 36 százalékot képvisel, ami azt jelenti, hogy hatalmas növekedési potenciál van ebben az ágazatban. A két vasúti közlekedési társaság éppen ezért a jövőben még több teherautót tenne vasútra, aminek érdekében 230 árutovábbítóval kötöttek megállapodást.
Ahhoz, hogy vonzóbbá tegyék az áruszállító kamionok vasúton történő szállítását, a meglévő terminálokat újabbal fogják kiegészíteni, és úgynevezett Metro-Net hálózatot hoznak létre. Mindamellett új menetrendet alkotnak meg, amely ennek köszönhetően gyakrabban össze fogja tudni kapcsolni a legfontosabb németországi és európai gazdasági központokat. Ezenkívül a jövőben csökkentik a bürokráciát a számlázásban a digitális megoldások segítségével.
Hatékony éghajlatvédelem
A két társaság úgy számol, hogy az együttműködés hatására a következő 10 évben 50 millió tonnával csökkenhet a két vállalat szén-dioxid-kibocsátása. „Rengeteg kibocsátástól kímélhetjük meg a bolygót évente egy-egy szénerőmű lekapcsolásával. A kombinált szállítás minél nagyobb igénybevételével hozzájárulhatunk az európai klímacélok hatékony teljesítéséhez a járványválság utáni időkben” – hangsúlyozta az együttműködés kapcsán dr. Sigrid Nikutta, a DB Áruszállítási Részlegének vezetőségi tagja. Előrejelzések szerint a kombinált áruszállításban szállított áruk mennyisége 80 százalékkal nőhet 2030-ra, ami nagymértékben csökkentheti a közúti áruszállítás károsanyag-kibocsátását.