A Trans-Sped növekedése újabb állomáshoz érkezett. Megnyitotta több mint 13 ezer m²-es raktárbázisát, amely áprilistól áll az e-kereskedelemben, valamint a gyártó- és feldolgozóiparban működő ügyfelei rendelkezésére. A lépéssel a komplex logisztikai szolgáltatásokat kínáló vállalatcsoport egyszerre jelzi elköteleződését az e-kereskedelem és a budapesti régió mellett.
Fókuszban az e-kereskedelem
A Trans-Sped hazánk egyik meghatározó komplex logisztikai szolgáltatója, a raktárlogisztikától a fuvarozáson, szállítmányozáson át a vámügyintézésig a logisztikai folyamatok egészét képes menedzselni. A debreceni székhelyű cég hosszú távú tervei között kiemelt helyen szerepel az intenzívebb jelenlét a Budapest körüli régióban.
„A nagytarcsai raktár portfóliója a Trans-Sped stratégiai célját is erősíti: cégcsoportunk az e-kereskedelemben részt vevő nagyvállalatok logisztikai kihívásaira is megoldásokkal szolgál. A Trans-Sped 2020 decemberében 27 százalékos tulajdonrészt vásárolt az e-kereskedelmi logisztika digitalizálásában úttörő startupban, a Webshippyben. A licenszszerződésünknek köszönhetően a Webshippy szoftverére építve tudjuk az új raktárból az online kereskedelemmel foglalkozó nagyvállalati ügyfeleink logisztikai folyamatait a legkorszerűbb szolgáltatást nyújtva megvalósítani” – mondta Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped Csoport ügyvezetője (a fotón középen; balra: Bátki Sándor operatív ügyvezető helyettes, jobbra: Magyar Koppány logisztikai igazgató).
Most, a fejlődés következő lépéseként, 2021 áprilisában költöznek be az első ügyfelek a Trans-Sped új nagytarcsai raktárcsarnokába. A raktárbázis a gyártó- és feldolgozóiparban működő vállalatok raktár-logisztikai kiszolgálására alkalmas, valamint a 3000 csomag/hó feletti forgalmat bonyolító e-kereskedők számára nyújtja a legmagasabb szintű szolgáltatásokat. A csarnok a Budapest elkerülését segítő M0-s körgyűrű 55. kilométerénél, a Nagytarcsa-Rákosliget lehajtó lábánál található. További előnye, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtértől mindössze 20 km-re, a nagyobb vasúti és folyami konténerrakodó telephelyek 25 km-es körzetében helyezkedik el.
Az új központban mintegy 450 ezer euróból végzett raktár-technológiai beruházást a cég, amely hosszú távon elkötelezett a régió iránt, és további fejlődési lehetőséget lát az egyre inkább növekvő e-kereskedelemben. Még az idei terveik között szerepel a helyszínen robotizált raktári kiszolgálás indítása. A nagytarcsai központ jelenleg 50 új munkahelyet teremt, amely reményeik szerint jövő ilyenkorra a duplájára növelhető. Ezzel olyan professzionális logisztikai szolgáltatóközpontot jelenít meg a piacon, amely egyaránt rendelkezik a megfelelő mennyiségű és felkészültségű munkaerővel, eszközökkel, ingatlanokkal a növekvő kereslet kiszolgálásához, skálázásához.
A növekedés zálogai: skálázhatóság és bővülési potenciál
A Trans-Sped hosszú távú stratégiájának egyik legfontosabb pillére az e-kereskedelem. Saját fejlesztésekkel, cégfelvásárlással és raktárbővítéssel is az e-kereskedelmi szereplők kiszolgálására fókuszál a nagy múltú logisztikai vállalat. Raktár- és humánerőforrás-kapacitásával képes arra, hogy az e-kereskedelemben aktív nagyvállalatok igényeit is kiszolgálja.
Rengeteg olyan kereskedőcéget érzékenyen érintett a koronavírus-válság, amelyek a vírus előtt kizárólag fizikai bolthálózaton keresztül értékesítettek. 2020 márciusában egyik pillanatról a másikra kellett bezárniuk az üzleteiket, és akár a korábbi terveikhez képest jóval hamarabb el kellett indítaniuk az e-kereskedelmi értékesítést, vagy jelentős fejlesztésekbe kellett kezdeniük. Ennek első lépéseként számos kereskedővállalat keresett olyan logisztikai partnert, amelynek fulfillment központjába kiszervezheti a webshoplogisztikát. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ezek az együttműködések előnyösek, hiszen a nagy mértékű webes értékesítési növekedéssel a megfelelő logisztika partner könnyedén lépést tud tartani, és egyre növekvő raktár-logisztikai területet, munkaerőt is biztosítani tud a webshopok kiszolgálásához.
„A Trans-Spednél stratégiai célunk, hogy ki tudjuk szolgálni azokat az ügyfeleket, amelyeknek webshopjában havi többezres a leadott rendelések száma, vagy speciális méretű, kezelési igényű árut értékesítenek. A Webshippy szoftverére, valamint a 30 éves tapasztalatunkra és infrastruktúránkra támaszkodva immár a teljes árukezelést át tudjuk vállalni. Ebben a rendszerben pedig már nem okoz fejfájást senkinek, ha egyik napról a másikra a duplájára nő egy webshop forgalma, hiszen a szükséges raktárkapacitás és emberi erőforrás is rendelkezésre áll ennek kezelésére, illetve a logisztikát támogató informatikai rendszerek magas fokú automatizációja is megkönnyíti a munkát” – tette hozzá Fülöp Szabolcs.
A cégeket körülvevő gazdasági környezet egyik napról a másikra teljesen átalakulhat. Ilyenkor a túlélés a gyors alkalmazkodóképességen múlhat, amelyben kulcsfontosságúak a megfelelő partnerek. A logisztika pedig mára a digitális technológia, raktár-technológia bonyolultsága miatt is annyira komplex feladattá vált, amire a kapcsolódó folyamatok kiszervezése jelenti a legbiztosabb megoldást.