A Budapest Airport a közelmúltban köszöntötte a Cargolux légitársaság 3500. légiáruszállító járatát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A luxemburgi központú légitársaság immár „nagykorúan” biztosítja a légi összeköttetést a világ repülőterei, a légiszállítási iparág szereplői és a budapesti légikikötő között.
18 év, 3500 járat, több mint 200 ezer tonna elektronikai, autóipari, gyógyszeripari légiáru vagy épp légi úton szállított élőállat – így lehetne összefoglalni a Cargolux budapesti pályafutását. A légitársaság 2002-ben kezdte meg működését Budapesten, elsősorban távol-keleti importra és magyarországi exportra alapozva, és azóta megszakítás nélkül üzemel a magyar főváros repülőterére.
A Cargolux járathálózata elsősorban hongkongi és zhengzhoui járatokból épül fel, amelyek Budapestről a luxemburgi központba folytatják útjukat, ahol számtalan desztinációba kapnak továbbszállítási lehetőséget világszerte. Ebben rejlik a luxemburgi légitársaság vonzereje és sikere is: a légiszállítási iparág számára kulcsfontosságú a széles elérhetőséget biztosító hatékony útvonalhálózat és szállítási kapacitás.
„Nagyra értékeljük hosszú és kiváló együttműködésünket a Cargolux légitársasággal: idén ez a mindenki számára gyümölcsöző kooperáció nagykorúvá vált – mondta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: az elmúlt 18 év számos örömteli pillanatot és kihívást tartogatott számukra, 2008 után közösen élték át a gazdasági világválság hatásait, de tavaly együtt ünnepelhették azt a napot, amikor a Cargolux jumbója elsőként gördült be az új BUD Cargo City előterére. Idén a járvány elleni harcban minden korábbinál fontosabbá váltak a dedikált cargojáratok: ebben az időszakban a Cargolux repülőgépei is garantálták az orvosi eszközök leghatékonyabb szállítását.
„A légi áruszállítás stratégiai jelentősége vitathatatlan a Budapest Airport számára” – emelte ki Kossuth József cargovezető. „A BUD cargocsapatával minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy a légi áruszállítás számára a legkedvezőbb környezetet teremtsük meg a repülőtéren és a cargoközösségben. Stratégiai terveket csak olyan megbízható, hosszú távú partnerekkel lehet megvalósítani, mint amilyen számunkra a Cargolux. A következő években is bízunk a sikeres együttműködésben.”
„A Cargolux büszke erre a mérföldkőre, mert azt jelzi, hogy zökkenőmentes az együttműködésünk a Budapest Airporttal és a cargoközösségével. Az évek során egyre szorosabbá vált ez a partneri kapcsolat, és az előnyeit élvezhette valamennyi fél. Készen állunk a további építkezésre, hogy konszolidáljuk a vezető pozíciónkat a régió légi áruszállításában” – jelentette ki Domenico Ceci, a Cargolux értékesítési és marketingterületekért felelős alelnöke.
CÉGNÉVJEGY
A luxemburgi székhelyű Cargolux Airlines International Európa vezető áruszállító légitársasága, amelynek korszerű, hatékony flottája 14 Boeing 747-8 típusú repülőgépből és 16 Boeing 747-400 típusú repülőgépből áll. Globális útvonalhálózatában több mint 75 úti célra üzemeltet menetrendszerű áruszállító járatokat. A társaság mintegy 85 irodával rendelkezik több mint 50 országban, és kiterjedt globális közúti áruszállító flottája 250 viszonylatot szolgál ki, teljes és részleges charterszolgáltatást is kínálva. A Cargolux külső megrendelők részére repülőgépkarbantartást is nyújt korszerű kétállásos hangárjában, Luxemburgban. A társaság a B747-es típus forgalmi és hangárban történő karbantartására specializálódott (C-checket is végez), számos speciális karbantartási szolgáltatást kínál, és a 777-es típus forgalmi karbantartására szintén van engedélye. A Cargolux csoport több mint 2 ezer munkavállalót foglalkoztat világszerte.
ELINDULT AZ ELSŐ SENCSEN–BUDAPEST CARGOJÁRAT
Október 13-án megérkezett az első Cargolux áruszállító repülőgép a kínai Sencsen repülőteréről Budapestre: a Boeing 747-400F gépet vizes köszöntővel üdvözölték a BUD Cargo City logisztikai központ előtt. A járat a tervek szerint heti egy alkalommal közlekedik.
Az új légi összeköttetés fontos mérföldkő, mivel a Kínából származó e-kereskedelmi áru jelentős része Sencsen vonzáskörzetéből érkezik Kelet-Közép-Európába, tehát az új járat indítása további gazdasági és üzleti kapcsolatokat segíthet elő a régiónk és Kína között az évi mintegy 80 milliárd eurós piacon. Sencsen Dél-Kína legfontosabb pénzügyi és logisztikai központja, az innováció városa, amely több mint 14 ezer high-tech vállalatnak ad otthont, az elektronikus és információs technológiai szektor egyik legkiemelkedőbb szereplője, nagyvállalatok székhelye.
Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója a landolás alkalmából kiemelte: a járatindítás lehetőség arra is, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vezető szerepet töltsön be a régió logisztikai ellátásában – többek közt az e-kereskedelem terén. Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója hozzátette: „Cargo-barát repülőtérként küldetésünk, hogy a vonzáskörzetünkben elhelyezkedő légi árufuvarozási partnereink számára kiváló kapcsolatokat biztosítsunk a világ többi részével, közvetlen összeköttetést különösen azokhoz a városokhoz és régiókhoz, amelyek stratégiai szempontból olyan jelentősek, mint Sencsen”.
Cargo City maximális fordulatszámon
Az idei januárban átadott légiáru-kezelő komplexum, a Cargo City Kelet-Közép-Európa cargokapujaként a koronavírus elleni küzdelem során fontos stratégiai pontként szolgál. A Budapest Airport kulcsfontosságú területként tekint a légi áruszállításra, ami a reptér-üzemeltető üzleti terveinek egyik stabil, hosszú távú eleme. A cargofejlesztési munka folytatódik: jelenleg többek között az üzletág digitalizálása, a speciális árutípusok (például a gyógyszeripari termékek és az élőállatok) szállításainak jobb kiszolgálása, a működési környezet további optimalizálása zajlik.