Menetrendszerű vasúti árufuvarozási összeköttetés jött létre a szárazföldi Selyemúton Magyarország és Kína között, valamint két számjegyű növekedést mutat a tengeri, a görög és egyes adriai kikötőkből a Rail Cargo Terminal – BILK-re indított intermodális forgalom is.
A Rail Cargo Operator – Hungaria kezelésében és a Rail Cargo Hungaria üzemeltetésében közlekedő konténervonatok száma augusztusban már meghaladta a tavalyi év azonos időszakának volumenét, és szeptemberben tovább növekedett.
A 12 millió lakosú Hszianból a napokban érkezett első 43 kocsiból álló konténerszerelvényt hetente újabbak követik: jelenleg is úton van két további vonat, egy harmadikat pedig ezekben a napokban állítanak össze a kínai városban. E járat jellegzetessége, hogy áruival több közép-európai ország ellátási láncát táplálja: a konténerek egy része a BILK termináli átrakást követően folytatja útját Bécsbe, Münchenbe, Milánóba, Romániába, Szerbiába és egyéb célállomásokra.
A rakomány többek között a járvány megfékezéséhez szükséges egészségügyi és higiéniás eszközöket, gyógyászati, háztartás-elektronikai berendezéseket és ruházati termékeket tartalmazott.
Menetrendszerűen, bár ritkábban, kéthetente közlekedik a BILK-et a 8 millió lakosú Jinnan városával összekötő vonatrendszer is: ez a járat Mongólián, Oroszországon és Ukrajnán keresztül érkezik a magyar határra, Záhonyba (Eperjeske).
Kínából az Európai Unióba magyarországi úti céllal többek között a lengyel Malaszewicze állomáson is lépnek be konténervonatok, ebben az évben az RCO szervezésében eddig csaknem félszáz szerelvény érkezett. A heti két irányvonatban főleg a magyar piacra hoznak termékeket, de az RCT – BILK-ből sok konténer folytatja útját vasúton Olaszországba, Romániába, Törökországba.
A tengeri Selyemúton is jelentős a forgalomnövekedés: augusztus közepe óta a görög Pireuszból a tavaszi pandémiás helyzet miatti forgalmi visszaeséshez képest több, heti 10 irányvonat fuvarozza a konténereket a magyar piacra, valamint hazánkon keresztül a kelet-európai régióba. Idomeni kikötőjéből heti egy, a rijekai dokkból a korábbi 3 helyett augusztus óta már 4–5, a szlovéniai Koperből pedig heti 4 vonatpár hoz kínai és visz magyar áruval töltött konténereket. A törökországi Halkaliból az RCT – BILK és Sopron irányába konténerekkel és félpótkocsikkal rakott vonatok közlekednek.
A koronavírus negatív hatásait követő időszakban beindult kínai termelés és szállítás az április–augusztus közötti időszakban 13 százalékos növekedést eredményezett az RCH ázsiai intermodális forgalmainak bázisvolumenéhez képest, amely egyúttal az adriai kikötők szerepvállalásának átrendeződését is magával hozta. A Rail Cargo Hungaria az utóbbi időszakban megélénkült vasúti intermodális forgalom tendenciájának további erősödésére számít.