KözútVilág konferencia

A Deutsche Post DHL Group sikeresen áthidalta a krízist

A Deutsche Post DHL Group 2020 második negyedévében tovább növekedett, a koronavírus ellenére. Köszönhetően a logisztikai szolgáltatások széles választékának és globális működésének, a Csoport 3.1%-kal növelte bevételét, 16.0 milliárd euróra, a tavalyi adatokhoz képest. Ez a növekedés leginkább az e-kereskedelem erősödésének tudható be.

A Deutsche Post DHL Group működési profitja (EBIT) a második negyedévben 18.6%-kal nőtt, 912 millió euróra. Ezekkel az eredményekkel a csoport meghaladta a júliusban közzétett előzetes negyedéves adatokat.

„A válság minden eddiginél jobban megmutatta a Deutsche Post DHL Group ellenálló képességét. Világszerte 550 000 alkalmazottunk fáradhatatlan erőfeszítéseinek köszönhetően képesek voltunk biztosítani a világ ellátását, és fenntartani az ipar számára fontos ellátási láncokat, még ezekben a rendkívül nehéz időkben is – mondta Frank Apple, a Deutsche Post DHL Group vezérigazgatója. – Most kifizetődik, hogy a nyereséges logisztikai üzletágunkra és a vállalat digitális átalakulására összpontosítunk, mely része a 2025-ös stratégiánknak. Soha nem voltunk jobb formában, és bízom benne, hogy cégünk még erősebb lesz.”

Erőteljes teljesítmény, köszönhetően a sokszínű logisztikai megoldásoknak

A csoport rendkívül széles földrajzi lefedettségének és sokszínű logisztikai megoldásainak, valamint átfogó portfóliójának köszönhetően – a globális expressz, a légi és az óceáni teherfuvarozástól a raktározáson át az e-kereskedelmi megoldásokig, valamint a németországi posta- és csomagszolgáltatásokig – a Deutsche Post DHL Group felkészültebb egy krízishelyzetben, mint más vállalatok.

A digitális átalakítások, melyek kihatnak az üzleti folyamatokra és az ügyfélmegoldásokra – például az adatok elemzése és automatizálása révén – tovább erősítették a divíziók helyzetét. A társaság második negyedévi teljesítménye ismét megmutatta a csoport erősségeit: mind az öt divízió profitot termelt a járvány okozta kihívások ellenére.

A második negyedév elején az expressz, légi és tengeri áruszállítást, valamint a raktározási tevékenységeket erősen befolyásolták az Európában és Észak-Amerikában bevezetett pandémiás védelmi intézkedések. A nemzetközi légi expressz szállítmányok volumene a második negyedév folyamán rendeződött, így az Express divízió az első fél évben elérte az előző év azonos időszakának szintjét.

A csoport 2020-ra várható EBIT-je 3,5–3,8 milliárd euró között lesz

A vállalat második negyedévi jó teljesítményének eredményeként, a Deutsche Post DHL Group júliusban új iránymutatásokat adott ki a folyó pénzügyi évre vonatkozóan: a Csoport arra számít, hogy 2020-as nyeresége 3,5 és 3,8 milliárd euró között lesz. Ez a tervszám magába foglalja a StreetScooter miatti átszervezés körülbelül 400 millió eurós kiadását, a munkavállalók számára tervezett körülbelül 200 millió eurós egyszeri bónusz kifizetését a harmadik negyedévben, valamint körülbelül 100 millió eurós egyszeri értékvesztést, amelyet a második negyedévben bekövetkezett lezárási intézkedések okoztak.

A vállalat júliusban megadott, középtávú eredményére vonatkozó iránymutatásai változatlanok maradnak. Ebben a Deutsche Post DHL Group a csoport 2022-es EBIT-jét megközelítőleg 5,3 milliárd euróra teszi, az általános gazdasági fellendüléstől függően.

Szabad cash flow és további befektetések

2020 második negyedévében a Deutsche Post DHL Group összesen 482 millió eurót fektetett be mind az öt divízióba (2019: 1270 millió euró). Az előző évi adatok szerint 743 millió eurót invesztáltak a DHL Express kontinentális flottájának megújításába.

A Csoport működési pénzforgalma a második negyedévben 1646 millió euró volt (2019: 265 millió euró), ezzel megerősítve a Csoport továbbra is stabil pénzügyi helyzetét még a válság idején is. A szabad cash flow jelentős mértékben, 605 millió euróra emelkedett (2019: -547 millió euró).

Express: a bevétel folyamatos növekedése tartósan magas jövedelmezőség mellett

Az Express részleg 6,5 százalékkal növelte második negyedéves bevételét az előző év azonos időszakához képest, körülbelül 4,5 milliárd euróra. Működési eredménye 565 millió euróra emelkedett (2019: 521 millió euró).

A második negyedév elején a divízió teljesítményét nagymértékben csökkentette a volumen. A negyedév előrehaladtával azonban a volumen fellendült, különösen Ázsiában, és végül összesen elérte az előző év azonos időszakának szintjét. A kialakult krízishelyzetben kulcsfontosságúnak bizonyult a társaság saját légi flottája, valamint a megváltozott helyzethez való hatékony és gyors alkalmazkodás. A divízió erejét tükrözi kivételes működési teljesítménye, ezen a dinamikus piacon elérte a 12.5%-ot, sőt meghaladta az előző évi eredményt (2019: 12.3%).

eCommerce megoldások: a profit tovább emelkedett

Az e-kereskedelmi megoldások részlege a második negyedévben 16.8%-kal növelte árbevételét, körülbelül 1,2 milliárd euróra. A működési eredmény 1 millió euróra nőtt, beleszámítva a 30 millió eurós, egyszeri értékvesztést is (2019: -18 millió euró).

Amellett, hogy sikeresen optimalizálta portfólióját, a divízió jelentős előrelépést tett a költségek kezelése és a hatékonyság növelése érdekében. Ennek köszönhetően teljesítménye jelentősen javult a második negyedév során, a növekedés legfontosabb hajtómotorja az európai és amerikai B2C tevékenységek.