Szállítmányozás 2024 konferencia

Felszállóágban a Lufthansa Cargo

Felszállóágban a Lufthansa Cargo

A légi fuvarozás gyengélkedése mellett szinte csoda, hogy a Lufthansa Cargo növelni tudja kapacitását. A légitársaság elsősorban az ázsiai viszonylatait bővíti. A 2019. március 31-én életbe lépett nyári menetrendjük szerint új járatokat vezetnek be Ázsia és Európa között.

A kapacitásnövelés nem is olyan kicsi: 10 százalékos. Két új járatot rendszeresítenek Frankfurt és Tokió között: a naponta közlekedő Boeing 777F mellett a jövőben minden szerdán és pénteken egy MD-11F gép repül Novoszibirszken át Japán és Frankfurt között, ami 170 tonna plusz fuvarkapacitást jelent. Ezenkívül Oszakába a heti 2 helyett 3 MD-11F járat indul. Odafelé érintik Szöult is, ezáltal a Lufthansa Cargo összesen 9 dél-koreai járatot kínál hetente. A heti 6-ról napi rendszerességűre bővítik a hongkongi kínálatot is, ami ezen az útvonalon heti 85 tonnával több fuvarkapacitást jelent.

A kapacitásnövelést a Lufthansa Cargo eredményessége teszi lehetővé: 2018-ban több mint 2,7 milliárd euró forgalmat bonyolítottak le, a korrigált nyereség 268 millió euró volt. Ez a légitársaság második legjobb üzleti eredménye a fennállása során. 2017-hez képest 189 millió euróval nőtt a forgalom, a nyereség pedig 5 millió euróval gyarapodott. A szállított mennyiség összesen 1 százalékkal nőtt. 2018-ban 5,3 százalékkal több fuvarkapacitást kínáltak, mint az előző évben.

Mélyrepülésben

A holland WorldACD elemzőcég adatai szerint világszerte 2 százalékkal csökkent a szállított mennyiség. Németországban még komolyabb a probléma: az első hónapokban 2,8 százalékos visszaesést tapasztaltak. 2018 októberét leszámítva 2018 júliusa óta folyamatos a légi fuvarozás hanyatlása. A nyugat-európai országok átlagosan 5,5 százalékos mínuszt könyvelhettek el. Az egyetlen kivétel az Egyesült Királyság, ahol 5 százalékos többlet tapasztalható. A legérzékenyebben Németország érintett: 2017 első hónapjához képest idén 8,7 százalékkal csökkent az exportált árumennyiség, különösen az ázsiai piacok gyengültek 14,5 százalékkal. Az ADV adatai szerint a három legnagyobb német légi kikötő különböző képet mutat: míg Köln/Bonn 4,5 százalékkal, Frankfurt 3,1 százalékkal szállított kevesebbet ez év elején, addig Lipcse/Halle még növelte is értékeit: 0,9 százalékkal emelkedett a szállítási mennyisége.