Ez a cikk a NavigátorVilág márciusi számában jelent meg.
Európában tartós növekedés tapasztalható, amelynek egyik legnagyobb forrását továbbra is az export képezi. Magyarországon a csomagszállító UPS 2017-ben több, mint 10 százalékkal tudta növelni az exportvolumenét az előző évhez képest.
Az export növekedése fokozatos volt, de 2017 IV. negyedévében ugrásszerű, amikor is Magyarországon az exportvolumen csaknem 25 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ez nem feltétlenül váratlan ugrás, hiszen a karácsonyra vezető 6 hét rendszerint az év legforgalmasabb periódusa. A tavalyi csúcsidőszakban világszerte napi átlagban több, mint 31 millió csomagot szállított ki a UPS, ami jelentősen meghaladja a napi 20 millió normál szállítási mennyiségüket.
Ezenkívül a szilveszter utáni hetekben is nagy volumenű csúcsot tapasztaltak, amikor sok ügyfelük visszaküldte az ünnepek alatt kapott ajándékokat. Annak érdekében, hogy a megnövekedett mennyiségeket kezeljék a forgalmas időszakokban, a UPS továbbra is befektet a jövő intelligens globális logisztikai hálózatába. Ennek fontos része a további kapacitásfejlesztés és rugalmasságnövelés, de a rendkívüli időszakhoz kapcsolódóan például szezonális munkaerőt is alkalmaznak; a tavalyi csúcsban több, mint 95 ezer alkalmi munkaerőt béreltek világszerte. Emellett az ügyfelekkel való szoros együttműködésre összpontosítanak, ami segít megtalálni a hálózatukon belüli forgalom irányításának és formálásának módjait, valamint előre jelzi a csúcspontot. Továbbá a munkatársak elkötelezettsége sem mellékes a nehéz időszak átvészelésében: minden alkalmazottnak, ideértve a menedzsmentet is, csatasorba kell állnia.
Ami az e-kereskedelem növekedését illeti, az továbbra is meghaladja a hagyományos üzletágakét világszerte, és a csomagszolgáltatónál arra számítanak, hogy ez a tendencia folytatódik. Jelentős növekedési lehetőségeket tapasztalnak az e-kereskedelmi iparágban, különösen a határokon átnyúló szállítmányok esetében, ami 114 milliárd dolláros lehetőséget jelent, az e-kereskedelem mintegy 12 százalékát. A globális online értékesítés a GDP arányának ötszöröse, a határokon átnyúló online értékesítés pedig a GDP arányának nyolcszorosa. A PayPal / Nielson tanulmány szerint a határokon átnyúló értékesítés 2018-ban várhatóan 23,8 százalékkal nő.