Az európai átlagot jóval meghaladó mértékben folytatódott a légi teheráru-szállítás növekedése a budapesti repülőtéren.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér partnerei havi 10 ezer tonnát meghaladó mennyiségű árut kezeltek idén februárban is, ami az év első két hónapjában további 17,4 százalékos növekedést jelentett a tavalyi rekordévhez képest. Az európai piacon 8,4 százalékos volt a bővülés 2018 januárjában.
Két év alatt 39,1 százalékkal bővült a cargoforgalom a budapesti repülőtéren; 2017-ben összesen 127 ezer tonna légi teheráru indult és érkezett Budapestről, ami éves szinten 13,4 százalékos növekedésnek felel meg. A számok mögött egyebek mellett a magyar gazdaság egyre dinamikusabb teljesítményét kell keresni, elsősorban a hazai autóalkatrész-gyártás, az elektronikai és a gyógyszeripar termékei jelentik a légi teheráru-forgalom gerincét. Ezt tükrözi, hogy az export 52,2 százalékot tett ki, míg az importáruk aránya a forgalom 47,8 százalékát jelentette, ez az export-import megoszlás pedig kiváló egyensúlyi helyzetet teremt a légikikötő áruforgalmában.
A régió exportorientált termelői előszeretettel használják a Budapest Airport bővülő cargo-útvonalhálózata által kínált új szállítási lehetőségeket. A szállításból a Budapest Airport erre szakosodott cargopartnerei, így a Cargolux, a TurkishCargo és a Qatar Airways Cargo mellett az utasszállító repülőgépek csomagterében szállított áruk is jelentős részt képviselnek. Az Air China, az Emirates vagy az Air Canada légitársaság széles törzsű utasszállító gépei egy-egy járaton akár 10–20 tonna árut is képesek Pekingbe, Dubajba vagy Torontóba szállítani, hogy onnan azután a nemzetközi hálózat előnyeit kihasználva folytassák útjukat a címzettekhez. Különösen dinamikusan fejlődött a cargoforgalom az e-kereskedelem gyors térhódításának köszönhetően. Az integrátor cégek – DHL, TNT, UPS, FedEx – összforgalma is folyamatosan bővül a repülőtéren.
A cargopiac további bővülési lehetőségét vetíti előre, hogy májustól a LOT lengyel légitársasági heti négy járatot indít közvetlenül Budapestről New Yorkba, heti két alkalommal repülnek Chicagóba, míg az American Airlines naponta közlekedik a magyar fővárosból Philadelphiába, ami nemcsak hatalmas cargo-elosztóközpont, hanem fontos keleti-parti kikötő is. Az új LOT, American Airlines és Qatar Airways széles törzsű járatok elindulása önmagában véve is további évi 20 ezer tonnás kapacitásbővülést vetít előre.
A Budapest Airport tavaly összesen 16 ezer négyzetméternyi logisztikai központot adott át a TNT és a DHL Express számára, idén pedig elkezdődik a 20 ezer négyzetméteres, kifejezetten a cargo-légitársaságok számára készülő Cargo City építése a ferihegyi 2. Terminál közelében. Ez utóbbit várhatóan 2019 második negyedévében adják át a forgalomnak, és ennek révén a budapesti repülőtér cargokapacitása elérheti az évi negyedmillió tonnát.