Szigorít az EU a teherautók biztonságán

2024 júliusában új biztonsági elvárások lépnek életbe az Európai Unióban forgalmazott tehergépkocsikkal szemben. Összesen 8 biztonsági berendezés válik kötelezővé az újonnan forgalomba kerülő tehergépjárművek felszereltségében, de később még 2 új megoldás érkezhet. A Renault Trucks gyártmányain keresztül az alábbiakban részletesen bemutatjuk, melyek ezek. A rendelkezésre álló statisztikák szerint az Európai…

Egyedi telematikai megoldások a vasúti szállítmányozásban

Nemcsak a közúti fuvarozásban kínál telematikai rendszereket az iData Kft., hanem a vasúti szektor szereplői is fordulhatnak hozzájuk, akár egyedi kérésekkel is. A cég profilját és ún. villámegyedi megoldásait Joó Hajnalka kiemeltügyfél-menedzser és Kolozs Gábor projektmenedzser mutatta be a NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencián. A 2005-ben alakult társaság 5400 ügyféllel…

A digitális vasúti árufuvarozás újdonságai

A vasúti informatikában csaknem 3 évtizede jelen lévő Rail Navigator Kft. megújult csapattal és tulajdonosi szerkezettel tavaly tavasszal RailNaviGo Kft.-ként újra zászlót bontott. Több évtizedes vasúti menetrendi adatbázis-kezeléssel a háta mögött a társaság szoftvere minden olyan vasúti interfészt – beleértve a VPE, a MÁV, a GYSEV adatbázisát –, aminek célja…

A mozdonylízing aktuális trendjei

Az európai vasúti járműpiacon a lízingcégeknek köszönhetően szinte megszűnt az általános mozdony- és teherkocsihiány. Tavaly ősz óta a MÁV Csoport is a piacvezető AKIEM-től bérel Siemens Eurosprinter villanymozdonyokat – előbb 25-öt, majd további 9-et –, ami az új beszerzés egyik alternatívája lett. Az AKIEM 800 mozdonya 15 országban közlekedik, főként…

A digitális automata központi ütköző (DAC) vasútvállalati szemmel

A vasúti árufuvarozás hatékonyságnövelésének egyik módja, de legalábbis reménye lehet a digitális automata központi ütköző, a DAC, melyet Jens Engelmann, a European DAC Delivery Programme (EDDP) menedzsere mutatott be a NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás konferencián. A korszerű motorvonatok egymáshoz kapcsolásában évtizedek óta bevált módszer tehervonati alkalmazása már kísérleti fázisban jár,…

Közeleg a kötelező tachográfcsere határideje – interjú Márkusné Riss Erikával, a Trans-Automat Kft. ügyvezetőjével

Minden, 2019. június 15. előtt beszerelt analóg és digitális tachográfot utólagosan cserélni kell smart2 készülékekre a nemzetközi fuvarozásban használt, 3,5 tonna feletti járművekben ez év végéig, december 31-éig. Az időpontot – a híresztelések ellenére – nem halasztják, a csere elmulasztása pedig büntetést von maga után úgy Magyarországon, mint uniós szinten.…

driveMybox: új mérföldkő a fuvarszervezés digitalizálásában

Könnyen kezelhető, átlátható és hatékony közúti konténeres fuvarszervezési platform debütál júniusban hazánkban. – Az én fiatalkoromban az számított jó fuvarszervezőnek, aki napi 8–10 órát tudott telefonálni, sok száz e-mailt kezelni, problémákat megoldani, árajánlatot adni, mindezek után a nap végén mosolyogva kiosztotta a munkát 50–60 autónak, majd kiszámlázott. Felnéztem azokra, akik…

Milyen évük volt, és milyen évük lesz a magyar vasútvállalatoknak?

Magyarországon jó, de nem egyszerű, inkább kihívásokkal teli éve volt 2023-ban a vasútvállalatoknak. Az idei sem lesz könnyebb, ami egy átmeneti időszaknak tekinthető. Talán sikerül komolyabb üzletvesztés nélkül átvészelni ezt az évet, fenntartva a vasútvállalatok struktúráját és képességét arra, hogy a forgalmak későbbi fellendülésekor el tudják fuvarozni azokat. Ez nem…